نماینده مردم شرق گلستان در مجلس: 

توسعه راهها از زیرساخت های اصلی توسعه است 

نماینده مردم شهرستان های مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی، توسعه راهها را یکی از زیرساخت های اصلی توسعه متوازن بیان کرد و گفت: بهره برداری از پل میلاد کلاله مسیری برای توسعه آینده منطقه است. 
نماینده مردم شهرستان های مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی، توسعه راهها را یکی از زیرساخت های اصلی توسعه متوازن بیان کرد و گفت: بهره برداری از پل میلاد کلاله مسیری برای توسعه آینده منطقه است. 
کد خبر: ۱۴۶۲۴۳۱
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان، سید نجیب حسینی در آیین بهره برداری متمرکز 88 پروژه راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اهمیت پل میلاد کلاله در توسعه منطقه، اظهارداشت:شهر کلاله قطب اقتصادی شرق استان است و جاده مراوه تپه- کلاله از پروژه های مهمی است که با اختصاص منابع به آن ، اتفاقات خوبی در این محور خواهد افتاد. 
به گفته وی، یکی دیگر از زیرساخت هایی که توجه بیش از پیش می خواهد محور مینودشت است که جا دارد از پیمانکاران آنها که برخلاف مطالبات سنگین اما هنوز در تلاشند، قدردانی شود. 
حسینی ادامه داد: زیرساخت های روستایی حوزه این شهرستان ها با استان فاصله دارد که یکی دیگر از مطالبات مردمی این منطقه احداث راههای روستایی است. 
وی  گفت: ریاست جمهوری شهید از اولویت بندی پروژه ها برای بهره وری بیشتر بویژه در مناطق دورافتاده غافل نشده و با توجه به تامین منابع مالی آنها در شرایط کنونی کشور، بسیار مهم و با اهمیت تلقی می شده است. 
نماینده مردم شرق گلستان در مجلس اظهارامیدواری کرد که این روش خدمتگزاری در هشتم تیرماه با دستان ملت ادامه خواهد یافت  و می تواند منطقه را به پیشرفت برساند. 
برای بهره برداری از  پل میلاد کلاله پروژه 75 میلیارد تومان از محل منابع ملی و استانی هزینه شده است. 
88 پروژه دیگر نیز با 2 همت از 30 آذرماه 1402 تاکنون به بهره برداری رسیدند.
استاندار گلستان گفت: طی دولت سیزدهم بیش از  9 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در دو بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام شده است. 
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان، علی محمد زنگانه در آیین بهره برداری متمرکز از 88 پروژه عمرانی راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به  انجام 9 هزار میلیارد تومان پروژه در بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای طی دولت سیزدهم در استان، اظهارداشت: این مبلغ جدای از مبالغی است که در حوزه ساخت  و راه و شهرسازی استان هزینه شده است. 
وی با اشاره به بهره برداری پل میلاد بعنوان یکی از پروژه های مهم سفرهای ریاست جمهوری به استان، تصریح کرد: منابع دیگری برای روشنایی، رفع نقاط پرتصادف، ایمن سازی مناطق پرخطر محور مینودشت به گالیکش انجام گرفته و نزدیک به 400 میلیارد تومان نیز برای تکمیل محور از مینودشت تا تنگراه قرار داده ایم. 
زنگانه ادامه داد: مسیرهای کریدوری دیگری نیز بوده که مورد توجه قرار گرفته که از جمله آنها  طی توافق با کشور ترکمنستان؛ اتصال منطقه آزاد اینچه برون به بندر ترکمن باشی با اتوبانی بوده که پیمانکارش مشخص شده و با استقرار دولت جدید استمرار می یابد. 
این مقام عالی اجرایی گلستان خاطرنشان کرد: در سفر ریاست جمهوری شهید به استان بخش قابل توجهی از عقب افتادگی های زیرساختی استان با بیش از 25 هزار میلیارد تومان مصوبه در حوزه عمرانی جبران شده و دومین استان موفق در اجرا و تحقق آنها بوده ایم.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان، عادل مصدقی در آیین بهره برداری متمرکز از  88 پروژه عمرانی اداره کل در دو بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای با اعتبار 2 همت  با اشاره به بهره برداری رسمی از 88 پروژه عمرانی راهداری و حمل و نقل جاده ای با 2 همت اعتبار، اظهارداشت: از 30 آذر 1402 تاکنون 105 کیلومتر روکش آسفالت و بهسازی راهها، اصلاح 21 نقطه پرتصادف، احداث 39 کیلومتر راه روستایی، برقراری 15.3 کیلومتر روشنایی، 600 کیلومتر خط کشی راهها، بلوک مفصلی 13 کیلومتر،ساخت 9 دستگاه ابنیه فنی و21 سامانه هوشمند جاده ای اجرایی شده است. 
به گفته وی، 210 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز در این مدت توسط بخش خصوصی به ناوگان عمومی استان اضافه شده است. 
وی ادامه داد: در سال 1402 بالغ بر 7 میلیون تن انواع کالا در استان حمل و نقل شده که 25 درصد رشد و در بخش مسافربری نیز با جابه جایی 3.200 میلیون مسافر شاهد رشد 27درصدی بوده ایم. 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان افزود: در مرز اینچه برون نیز که تنها مرز زمینی استان است به برکت دیپلماسی دولت سیزدهم در  سال 1402 با تردد ورودی و خروجی 38 هزار و 55 کامیون و 42 درصد رشد و سه ماهه اول سال 1403 با 18 درصد رشد روبرو بوده ایم. 
مصدقی، میزان فعالیت های انجام شده در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای را در دولت سیزدهم 9 هزار و 300 میلیارد تومان بیان کرد و گفت: این پروژه ها در زمینه ارتقای ایمنی و کیفی راهها و حوزه حمل و نقل با سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده که همچنان استمرار دارد. 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان تصریح کرد: ساخت باند غربی پل میلاد کلاله با 75 میلیارد تومان اعتبار  از مصوبات سفر اول ریاست جمهوری شهید به استان و مطالبه 21 ساله مردم منطقه بوده که طی 15 ماه به بهره برداری رسید
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان، عادل مصدقی در آیین بهره برداری از 88 پروژه راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به بهره برداری رسمی از پل میلاد کلاله با 75 میلیارد تومان اعتبار، اظهارداشت: باند غربی پل میلاد کلاله دارای 4 دهنه 21 متری و 84 متر طول است که براثر سیلاب سال 1380 تخریب شده بود. 
مصدقی ادامه داد: باند شرقی پل در حدود 20 سال پیش ساخته شده و در حال استفاده است. 
وی تصریح کرد: ساخت باند غربی این پل از مصوبات سفر اول ریاست جمهوری شهید به استان و مطالبه 21 ساله مردم منطقه بوده است. 
به گفته وی، این پل در ورودی شهرستان کلاله از سمت گالیکش قرار دارد که مشکل ترافیکی در ورودی شهر کلاله را رفع کرده و  تردد شهرستان های کلاله و مراوه تپه را تسهیل می کند. 
مصدقی با بیان اینکه ساخت این پل 3 ماه زودتر از موعد مقرر و در  15 ماه به بهره برداری رسیده است، گفت: علاوه بر تسهیل تردد مردم منطقه، این پل محل اتصال به مناطق مرزی شمال استان و جزو پروژه های پدافندی و از گلوگاههای ترافیکی در ایام سفر شهرستان کلاله است و برای گردشگران خالد نبی در شهرستان مراوه تپه نیز بسیار موثر است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان همچنین از آغاز احداث پل بایلر در شهرستان گنبدکاووس با اعتبار ۶۳ میلیارد تومان در شهرستان گنبدکاووس خبر داد و گفت: مراسم احداث این پل با حضور استاندار و فرماندار گنبدکاووس، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد. 
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان، عادل مصدقی با اشاره به آغاز احداث پل بایلر در شهرستان گنبد با اعتبار 63 میلیارد تومان، اظهارداشت: پل بایلر در مسیر راه ارتباطی گنبدکاووس – کلاله قراردارد و  شامل ۲ دهنه ۲۵ متری است که توسط پیمانکار ساخته می‌شود.  
به گفته وی، قرارداد ساخت این پل در جاده گنبدکاووس - کلاله بر روی رودخانه اوغان 15  ماهه است و  اعتبار مورد نیاز برای ساخت این پل از منابع سازمان راهداری، حمل و نقل جاده‌ای تامین می‌شود. 
مصدقی ادامه داد: پل بتنی و قدیمی بایلر این شهرستان با هشت متر عرض و ۲۵ متر طول، بیش از ۴۰ سال قدمت دارد و جوابگوی نیاز فعلی چه تردد خودروها و چه آب گذری نیست. 
وی، ارتفاع پل جدید را ۱۲ متر اعلام کرد و افزود: پایه‌های پل جدید بُتنی و بدنه عرشه آن فلزی (فولادی) با روکش آسفالت خواهد بود. 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان  تصریح کرد: آبگرفتگی پل قدیمی بایلر گنبدکاووس معمولا براثر بارندگی در مناطق جنگلی و کوهستانی بالادست یعنی گالیکش و طغیان رودخانه «اوغان» این شهرستان که در بخشی از مسیر خود از حاشیه روستای بایلر گنبدکاووس عبور می‌کند، همواره گلایه اهالی ساکن در منطقه و مردم در حال تردد را به دنبال داشت. 
مصدقی تاکید کرد: با ساخت پل جدید با ارتفاع بالا نگرانی مردم این شهرستان و کلاله برای تردد در هنگان بارندگی و سیلاب برطرف خواهد شد. 
شهرستان گنبدکاووس در مجموع ۳۳.۳ کیلومتر راه اصلی، ۲۳۶.۱ کیلومتر راه فرعی و ۵۷۵.۲ کیلومتر راه روستایی ثبت شده و شناسنامه دار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها